duminică, 14 decembrie 2014

Cum sa faci campanii adwords de suucess

Desi foarte multi oameni de afaceri au inceput sa-si expuna business-ul si in mediul online foarte multi dintre ei sunt persoane retinute atunci cand vine vorba de investitii in publicitate. Ca sa poti sa  vinzi cu un business trebuie sa-l faci cunoscut si rezultatele pe seo se obtin destul de greu in zilele noastre. O alternativa foarte buna pana cand se obtin rezultate concrete pe SEO este publicitatea platita de la Google Adwords, un servici extreme de bun dar care necesita cheltuieli lunare si investitie continua.
Cel mai important factor de care trebuie sa tii cont atunci cand vrei sa faci setarea unei campanii google adwords este determinarea perioadei in care campania va rula. In functie de acest factor poti sa-ti faci o estimare de costuri.
In optinia mea, pentru ca o campanile sa fie eficienta trebuie sa ruleze pe o perioada de minim 1 an. In aceasta fel vei putea elimina urcusurile si coborasurile care provin din sezonalitatea specifica oricarui business.
Campaniile punctuale nu sunt cele mai potrivite pentru aceasta serviciu de marketing online.
          Al doilea lucru pe care trebuie sa il ai in vedere il reprezinta bugetul si valoarea actiunilor pe care vrei sa le faca utilizatorii pe site, si anume, trebuie sa iti pui cateva intrebari:
  Cat de important este un vizitator pentru site-ul si respectiv, business-ul meu?
  Cat sunt dispus sa platesc pentru un vizitator care intra pe site?
            Raspunsul este mai complicat, deoarece pentru a raspunde correct trebuie sa stii ce valoarea fiecarui client pentru afacerea desfasurata si aici trebuie sa detii anumite date precum: recurenta, profitabilitatea si rata de conversie din vizitator in client. Toate aceste informatii te ajuta sa stii care este suma maxima pe care esti dispus sa o platesti pentru un vizitator si care este valoarea pe care ar putea sa o aduca o astfel de campanie. Daca aceasta este prima campanie, nu poti decat sa estimezi si sa speri ca ai calculate correct sau poti sa apelezi la o echipa de profesionisti care sa faca calculele reale si corecte astfel incat sa pornesti cu dreptul chiar din prima campanile google adwords.
            Raspunsul la intrebarea: “aceasta campanie a adus suficiente conversii sau nu?” il vei avea abia la finalul perioadei, si anume la sfarsitul anului, insa ce poti face in acest timp este sa optimizezi produsul si campania.
            Dupa ce ai stabilit care sunt limitele, bugetul si perioada, trebuie sa incerci sa gandesti campania plecand de la profilul utilizatorului, acesta se afla intr-o regiune geografica, se gaseste mai repede in zonele urbane, te ajuta cateva statistici. O referinta foarte buna si cu date pe care le poi folosi o INS (institutul national de statistica), iar daca desfasori o campanie adwords la nivelul Europei, poti folosi datele calculate si sugerate de EUROSTAT.
            Un lucru foarte important este sa stabilesti care sunt informatiile pe care vrei sa le comunici, beneficii si caracteristici ale produsului, puncte tari ale tale sau puncte slabe ale concurentei, totodata poti incerca sa comunici nevoi ale audientei.
            Dupa ce ai definit care sunt informatiile, incepe sa construiesti lista de cuvinte-cheie, aceasta trebuie sa rezoneze cu mesajele, astfel, pentru orice cuvant din lista de cuvinte cel putin o informatie trebuie sa se potriveasca.
            Ar trebui sa nu gandesti in radacini de fraze cheie, si anume: daca vinzi biciclete nu gandi “preturi biciclete de dama noi”, ganditi-va “biciclete de dama” si foloseste audienta pentru a defini exact care sunt cautarile care te intereseaza.
            Pe de alta parte, nu folosi cuvinte prea generale pentru ca atunci informatia pe care urmeaza sa o comunici nu are sens, de exemplu “biciclete” cand vinzi “biciclete medicale”. Astfel, risti sa platesti mult pentru trafic care poate fi neinteresat.
            Recomandarea mea este sa dezvolti lista de cuvinte-cheie spre general doar in momentul in care ai exploatat la maxim cuvintele specifice. Uite aici ateva sfaturi care te pot ajuta intr-o campanie:
  Foloseste insertii dinamice, insa nu pentru cuvintele brand-uri concurente;
  Foloseste chemari catre actiune in anunturi;
  Testeaza reformulari ale aceluiasi mesaj / mesaje;
  Motiveaza actiunea pe care vrei sa o faca utilizatorul;
  Adauga coduri de conversie din AdWords si eventuri din Analytics pentru a identifica traficul calitativ;
  Sa nu iti fie frica sa licitezi daca ai incredere in campania construita;
  Foloseste bugete diferite pentru zone din campanie pentru care ai interese diferite.
            Cam astea ar fi lucrurile care, daca sunt respectate, iti pot oferi un start bun in campania ta folosind Google AdWords pentru Cautare.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu