Desi foarte multi oameni de afaceri au inceput sa-si expuna business-ul
si in mediul online foarte multi dintre ei sunt persoane retinute atunci cand
vine vorba de investitii in publicitate. Ca sa poti sa vinzi cu un business trebuie sa-l faci
cunoscut si rezultatele pe seo se obtin destul de greu in zilele noastre. O alternativa
foarte buna pana cand se obtin rezultate concrete pe SEO este publicitatea
platita de la Google Adwords, un servici extreme de bun dar care necesita
cheltuieli lunare si investitie continua.
Cel mai important factor de care trebuie sa tii cont atunci cand vrei sa faci setarea unei campanii google adwords este determinarea perioadei in care campania va rula.
In functie de acest factor poti sa-ti faci o estimare de costuri.
In optinia mea, pentru ca o campanile sa fie eficienta trebuie sa ruleze
pe o perioada de minim 1 an. In aceasta fel vei putea elimina urcusurile si
coborasurile care provin din sezonalitatea specifica oricarui business.
Campaniile punctuale nu sunt cele mai potrivite pentru
aceasta serviciu de marketing online.
Al doilea
lucru pe care trebuie sa il ai in vedere il reprezinta bugetul si valoarea actiunilor pe care vrei sa le
faca utilizatorii pe site, si anume, trebuie sa iti pui cateva intrebari:
•
Cat de important este un vizitator pentru site-ul si respectiv, business-ul meu?
• Cat
sunt dispus sa platesc pentru un vizitator care intra pe site?
Raspunsul
este mai complicat, deoarece pentru a raspunde correct trebuie sa stii ce
valoarea fiecarui client pentru afacerea desfasurata si aici trebuie sa detii
anumite date precum: recurenta,
profitabilitatea si rata de conversie din vizitator in client. Toate aceste
informatii te ajuta sa stii care este suma maxima pe care esti dispus sa o
platesti pentru un vizitator si care este valoarea pe care ar putea sa o aduca
o astfel de campanie. Daca aceasta este prima campanie, nu poti decat sa
estimezi si sa speri ca ai calculate correct sau poti sa apelezi la o echipa de
profesionisti care sa faca calculele reale si corecte astfel incat sa pornesti
cu dreptul chiar din prima campanile google adwords.
Raspunsul la
intrebarea: “aceasta campanie a adus
suficiente conversii sau nu?” il vei avea abia la finalul perioadei, si
anume la sfarsitul anului, insa ce poti face in acest timp este sa optimizezi
produsul si campania.
Dupa ce ai
stabilit care sunt limitele, bugetul si perioada, trebuie sa incerci sa
gandesti campania plecand de la profilul
utilizatorului, acesta se afla intr-o regiune geografica, se gaseste mai
repede in zonele urbane, te ajuta cateva statistici. O referinta foarte buna si
cu date pe care le poi folosi o INS (institutul
national de statistica), iar daca desfasori o campanie adwords la nivelul
Europei, poti folosi datele calculate si sugerate de EUROSTAT.
Un
lucru foarte important este sa stabilesti care sunt informatiile pe care vrei
sa le comunici, beneficii si caracteristici ale produsului, puncte tari ale
tale sau puncte slabe ale concurentei, totodata poti incerca sa comunici nevoi
ale audientei.
Dupa ce ai
definit care sunt informatiile, incepe sa construiesti lista de cuvinte-cheie,
aceasta trebuie sa rezoneze cu mesajele, astfel, pentru orice cuvant din lista
de cuvinte cel putin o informatie trebuie sa se potriveasca.
Ar trebui sa
nu gandesti in radacini de fraze cheie, si anume: daca vinzi biciclete nu gandi
“preturi biciclete de dama noi”, ganditi-va “biciclete de dama” si foloseste audienta
pentru a defini exact care sunt cautarile care te intereseaza.
Pe de alta
parte, nu folosi cuvinte prea generale pentru ca atunci informatia pe care
urmeaza sa o comunici nu are sens, de exemplu “biciclete” cand vinzi “biciclete
medicale”. Astfel, risti sa platesti mult pentru trafic care poate fi
neinteresat.
Recomandarea
mea este sa dezvolti lista de cuvinte-cheie spre general doar in momentul in
care ai exploatat la maxim cuvintele specifice. Uite aici ateva sfaturi care te
pot ajuta intr-o campanie:
•
Foloseste
insertii dinamice, insa nu pentru cuvintele brand-uri concurente;
•
Foloseste
chemari catre actiune in anunturi;
•
Testeaza
reformulari ale aceluiasi mesaj / mesaje;
•
Motiveaza
actiunea pe care vrei sa o faca utilizatorul;
•
Adauga
coduri de conversie din AdWords si eventuri din Analytics pentru a identifica
traficul calitativ;
•
Sa nu iti
fie frica sa licitezi daca ai incredere in campania construita;
• Foloseste bugete diferite pentru zone din
campanie pentru care ai interese diferite.
Cam astea ar
fi lucrurile care, daca sunt respectate, iti pot oferi un start bun in campania
ta folosind Google AdWords pentru Cautare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu